DIZAINS UN VĒRTĪBAS / AN&ANGEL

29-12-2014

 

Par zīmolu an&angel stāstījām tā pirmā salonveikala atvēršanas laikā, par to stāstījām arī mūsu šī gada Ziemassvētku dāvanu ceļvedī un par to vēlamies pastāstīt vēl, jo kļuvis pavisam iemīļots. Patiess prieks, ka Latvijā radīts, kas tik vienkārši skaists, kvalitatīvs un savā ziņā arī inovatīvs. Tā ir vērtība, kuru iespējams nodot no paaudzes paaudzē.

Zīmols radās pirms  10 gadiem, kad tā dizainerim Artim Nīmanim, mācoties Latvijas Mākslas Akadēmijā, bija jānodod diplomdarbs. Toreiz trauki tika gatavoti Līvānu stikla fabrikā (šobrīd Polijā), izmantojot smiltis, kuras tiek iegūtas turpat pie valsts robežas. Zīmola vadītāja Agnese atzīst, ka, ja vēl joprojām pastāvētu Līvānu stikla fabrika ar toreizējām tehnoloģijām, traukus vairs nebūtu iespējams iegūt tik kvalitatīvus un līdz detaļām nostrādātus.

Pēc diplomdarba nodošanas darbs neapstājās, komanda devās tālāk – pirmā izstāde, kurā tika prezentēti an&angel trauki bija Frankfurt Ambiente. Ne tikai, lai parādītu sevi, bet arī, lai sameklētu jaunus ražotājus un apzinātu pieejamās tehnoloģijas, kuras bija nepieciešamas pēc Līvānu stikla fabrikas aizvēršanas. Šobrīd no sākotnējām formām ir saglabājusies bļoda, kura tiek dēvēta par suņu bļodu un trauks ar vilnīti, kuru iespējams lietot no abām pusēm. Katru reizi, kad komanda nolemj šīs bļodas ņemt ārā no apgrozības, tā, aizbraucot uz kādu no izstādēm, vislielākais pieprasījums rodas tieši pēc šīm. Tāpēc šobrīd klasiskās formas ir palikušas, klāt nākušas tikai krāsas.

Agnese Garā – Nīmane stāsta, ka pa tiešo klientam traukus pārdod tikai pēdējā gada laikā, iepriekš tas notika tikai caur veikaliem. Laika gaitā, loģisku notikumu secībā, radās nepieciešamība un vēlme pēc veikala – salona. An&angel novērtē daudz vietējo, korporatīvo klientu, taču Agnese atzīst, ka lielākā daļa trauku dodas tieši uz ārzemēm. Tas nozīmē, ka ir, kur augt un vēl vairāk jādomā par dizainu, kuru vairāk mīlētu un pirktu tieši latvieši. Šobrīd vietējā tirgū vispirktākās ir bļodas ar krāsaino iekšpusi no kolekcijas NORTHERN LIGHTS.

An&angel ir ieguvis daudz prestižu apbalvojumu, piemēram, kolekcija DECO 2013. gadā ieguva Reddot Design Award, kā arī German Design Award, kur kolekcija apbūrusi žūriju ar 37 ekspertiem no dažādas pasaules valstīm. Divus gadus pēc kārtas an&angel ieguva pašmāju žurnāla DEKO gada balvu, kā arī citus vērā ņemamus apbalvojumus. Katru gadu komanda apmeklē izstādes Parīzē, nesen atgriezās arī no Dubaijas (tieši tur novērtēja Reddot Design Award, jo Dubaijā Vācija ir kvalitātes simbols).

Gadu gaitā iegūtā Agneses atziņa ir tāda, ka nevajag baidīties vai nožēlot izdarīto. Ar katru sperto soli ir jāmācās. Uzņēmums un tā vadīšana ir kā mācīšanās augstskolā, tikai savā privātajā. Tik pat svarīga ir komanda, jo cilvēkiem ir jābūt līdzīgiem, jāsaprot vienam otru. Līdz ar to, ja kādreiz komandā bija divi cilvēki, tad tagad jau tas ir pietiekoši liels pulks, jo, kur ir divi, tur vajag arī trešo, lai iet uz priekšu, gluži kā ģimenē, nevar jau visu mūžu divatā dzīvot!

FOTO: no personīgā arhīva

Sagatavoja Kristīne Šeiko, stilsbeztabu.lv viesautore

Komentēt



2012 | STILS BEZ TABU