SĀC RĪTU AR…./ ENERĢIJAS LĀDIŅŠ

04-02-2014

Baudīt agru rītu, gatavojoties dienai un brokastojot, ir pavisam skaisti. Tomēr dažiem rītos ne prāts, ne ķermenis uz brokastīm nenesas, par tiem, kuriem darba diena sākas trakā agrumā nemaz nerunājot, bet man ir labas ziņas rīta miega mīļiem. Ir tik daudzas gardas lietas, kuras kā take away brokastis vari sagatavot jau iepriekšējā vakarā – cepumiņi, pildīti kruasāni, sendviči, viegli salāti un vēl, un vēl.

 

Svētdienas pēcpusdienā nolēmu sameistarot gardus musli batoniņus. Tādu kārtīgu enerģijas devu jaunam nedēļas sākumam.  Ja tā pamatā izmantosi augstas kvalitātes auzu pārslas, saņemsi maksimāli daudz vērtīgus labumus.  Ar pārējiem komponentiem vari variēt pēc savas sirds patikas un izvēlēties savus vismīļākos riekstus, žāvētas ogas un augļus.

Manai versijai tev vajadzēs – 200g bioloģisko auzu pārslu, 200g dateles, sauju valriekstu, sauju mandeļu, sauju žāvētu vīģu, 60g zemesriekstu sviests, 60g medus vai kļavu sīrups.

Virtuves blenderī sasmalcini dateles – tās kalpos kā bāze sastāvdaļu saturēšanai kopā un piešķirs batoniņam tādu staipīgu konsistenci. Kamēr uz pannas apgrauzdē auzu pārslas un mandeles (to var arī nedarīt), sasmalcini valriekstus un mazākos gabaliņos sagriezt žāvētas vīģes.

 

Kad visas sastāvdaļas sagatavotas, uz vidējas liesmas izkausē sviestu un zemesriekstu sviestu. Zemesriekstu sviesta vietā vari izmantot arī augu tauku sviestu. Auzu pārslām un riekstiem piejauc silto medus, sviesta masu un kārtīgi visu samaisi.

 

Kamēr masa vēl ir silta, sviests un medus vēl nav sākuši cietēt, pildi to traukā pēc savas izvēles. No tā atkarīga būs tavu enerģijas batoniņu forma, lielums un biezums. Visu ietin pārtikas plēvē un kārtīgi nospied. Ja to neizdarīsi, musli batoniņi izjuks un negribēs turēties kopā.

Perfekti kā brokastīm, tā brīžiem, kad prasās pēc kāda kāruma vai kārtīgas enerģijas devas. Šie vērtīgie batoniņi parūpēsies, lai nejūti izsalkumu vēl vairākas stundas. Žāvētas dateles satur ļoti daudz ogļhidrātu, kas organismam ātri palīdz iegūt enerģiju. Mandeles un valrieksti satur labos tauciņus, auzu pārslas – šķiedrvielas. Zemesriekstu sviests ir vērtīgu olbaltumvielu avots un maza sātīga tā deva palīdzēs arī atturēties no citiem, ne tik vērtīgiem kārumiem.

FOTO : Justīne Kalēja

Sagatavoja Justīne Kalēja, stilsbeztabu.lv viesautore

Komentēt

  1. Bite , 06-02-2014 [Komentēt]

    Vauu, paldies par lielisko ierakstu, būs jāizmēģina! :)

Komentēt



2012 | STILS BEZ TABU