RĪSU DEFILĒ

25-11-2013

Visiem ir zināma patiesība – ja nezin kā pielietot kādu produktu, kas atrodas ledusskapī, visvieglāk to ir iejaukt zupā, taču nesen atskārtu, ka šādos gadījumos, produktu iejaucu nevis zupā, bet svaigi vārītos rīsos.

Rīsi ir ļoti veselīgs un izplatīts ēdiens visā pasaulē. Tajos ir daudz olbaltumvielu, minerālvielu un vitamīnu. Tie samazina holesterīna līmeni asinīs. Ir dažādas rīsu šķirnes – tās atšķiras gan pēc uzturvērtības, gan izskata, gan pagatavošanas iespējām.

Grāmata “Kā ēdīsi, tā dzīvosi” pamāca – Īsgraudu rīsus ēd rudenī un ziemā, tiem piemīt sildoša iedarbība. Gargraudu rīsus ēd vasarā, tie atvēsina organismu. Basmati rīsi ir piemēroti cilvēkiem ar lieko svaru. Brūnie rīsi veicina labo sajūtu hormonu cirkulāciju organismā. Tie uzlabo garastāvokli un dod ilgstošu enerģijas pieplūdumu, lai spētu veiksmīgi cīnīties ar stresu.

Rīsus izmanto pamatēdienu pagatavošanā, zupās, salātos un pat saldo ēdienu pagatavošanā. Es pat teiktu, ka tie ir viens no universālākajiem produktiem.

Bet atgriežoties pie stāsta par mūsdienu zupas variāciju, jāsaka, ka rīsi ar visu, kas palicis ledusskapī ir tiešām ātri un ērti pagatavojams ēdiens. Variācijas, protams, var būt dažādas, taču pamatā ēdiens ir ļoti veselīgs.

Mana pamata recepte rīsiem ar visu, kas ledusskapī -

1.       1. Vispirms uzvāra rīsus un atdzesē ik pa laikam apmaisot. Tādā gadījumā rīsi nebūs salipuši.

2.     2. Arī olas vienmēr ir ledusskapī. Sakuļ olas (gan baltumu, gan dzeltenumu), lej to pannā, kurā uzkarsēta eļļa, līdz ola sacepas. Ar virtuves lāpstiņu sasmalcina olu mazos gabaliņos. Ielej vēl mazliet eļļas un pievieno ķiploku. Šīs divas sastāvdaļas apmaisa un var ķerties klāt nākamajām sastāvdaļām.

3.     3. Liek dārzeņus, rīsus un pārējo, ko esat iecerējuši pievienot rīsiem. Derēs teju jebkurš dārzenis, kurš skumst ledusskapja stūrī. Parasti izmantoju saldētos dārzeņus, pierīvēju burkānu un īpašos gadījumos piegriežu sēnes, vistas gaļu vai garneles. Ja vēlaties pievienot gaļu, tad to, protams, pirms tam jāapcep. Visu aplej ar sojas mērci un apmaisa līdz garšas apmainās.

Tas ir arī ir viss. Lielāko daļu laika aizņem rīsu novārīšana, pārējais ir patiešām ātri pagatavojams. Gan ola, gan dārzeņi ir ātri gatavi un tos nevajadzētu pārcept.

No zupām, protams, nav jāatsakās, taču ja reiz zupa ir apnikusi, šī ir lieliska alternatīva, ko pielietot, tā teikt, tīrot ledusskapi. Lai garšīgi gatavojas!

FOTO: Rita Antonova; allyummyrecipes.com

Sagatavoja Rita Antonova, stilsbeztabu.lv viesautore

Komentēt



2012 | STILS BEZ TABU